HET GROTE VRIENDENBOEK VAN DE REUSKENS
archipella
IK BEN HIER SINDS
2018
MIJN BOUWERS
BASISSCHOOL de zevensprong
HOOGTE/LENGTE/BREEDTE
H: 4 M B: 1,5 M
Mijn verhaal
Ik pas perfect in de visie van de school. Die is gebaseerd op de ‘acht intelligenties’ van Gardner en de talentenarchipel van Cego. Basisschool De Zevensprong wil de ‘intelligenties’ van de kinderen voeden, om hun talenten zichtbaar te maken. De talentenarchipel van Cego bestaat uit eilanden waarop je telkens een ander talent kan tonen. Eerst was er Kapitein Archipel die tussen de eilanden vaart om de verschillende talenten met elkaar te verbinden, want iedereen heeft meer dan één talent. Hij miste een vrouw. Toen ben ik, Archipella, ontstaan. De kinderen hebben tekeningen gemaakt van hoe ze mij zagen. Daar hebben de leerkrachten details uitgehaald om mij te maken.
mijn grootste geheimen
WOONPLAATS
Een archipel in de Stille Borgerhoutse Westelijke Zuidzee. Ik houd mijn diepe winterslaap in Trix en zit vaak onder de speelplaats van de school.
Ik besta uit
Hout, houtpulp, kippengaas, afvoerbuizen, stof, papier maché, paardenhaar.
zo beweeg ik mij voort
Op wielen, getrokken door twee helpers.
Peter / MEter
De hele school.
mijn hobby’s
Voor elk talent op elk eiland heb ik een hobby: schelpen verzamelen, kruiswoordraadsels maken, tango dansen, yahtzee spelen, kazoo spelen, groepsreizen maken, foto’s maken, shoppen.
Hier ben ik heel goed in
Zwijgen en luisteren.
Hier word ik blij van
Alle fantastische kinderen van de Zevensprong.
Mijn dierbaarste bezit
Onze acht kindjes met elk hun talent: Plus minus, Wiebel, Babelut, Arti, Chansonke, Tuur, Selfie en Spirit. Ze lopen ook allemaal mee in de stoet.
Als ik een menske was, dan zou ik
De leerkrachten en leerlingen helpen. Van toezicht houden en uitstappen
begeleiden tot breien, planten snoeien en de konijnen verzorgen.
Zo wil ik herinnerd worden
Als de persoon die de intelligenties en de talenten in de kinderen levendig
maakt en zo de schoolwerking blijft stimuleren.
Een leuk weetje over mij
Ik kan gedachten lezen.